Du som har handlat din adapter av Vagsmart AB har full tillgång till våra supportsidor online och är välkommen att e-posta frågor som rör hur du får igång VCDS och din adapter. Vi besvarar generella supportfrågor via e-post med information som finns i officiella support-forum eller tillgängliga referensverk. Generell online-support sker via e-post och är kostnadsfri, men kräver adapterregistrering hos Vagsmart AB. Läs mer på sidan "Skapa supportärende".
Missa inte vår gedigna "Frågor och svar"-sektion där vi berör de allra vanligaste frågorna om VCDS, olika adapters, hantering och problem.
Vi fyller på med frågor och svar flera gånger i månaden.
Läs mer på frågor och svar
På YouTube finns många riktigt bra instruktionsvideos skapade av VCDS-användare över hela världen.
Ross-Techs egna YouTube-kanal innehåller även många tydliga instruktionsfilmer som kan vara väl värda att titta igenom för dig som söker svar på funderingar eller tips på hur du ska gå vidare.
För dig som är professionell bilmekaniker vill vi tipsa om att teckna supportavtal – ett snabbt och praktiskt stöd i ditt arbete, vilket minimerar irriterande och kostsamma avbrott. Med en personlig supporttekniker tillgänglig när du arbetar, och detta antingen via telefon eller e-post, så står du aldrig utan professionellt stöd, gedigen kunskap och råd.
Mer information finns på sidan "Supportavtal".