Vanliga frågor & svar

Kom igång-instruktioner för HEX-NET och HEX-V2

Vanliga frågor kring användning

Jag kan inte få VCDS kommunicera
Kontrollera följande:

  • Är adaptern ansluten till bilen? En seriellt gränssnitt som inte är ansluten till bilen kommer alltid generera meddelandet "Not Found".
  • Är tändningen på?
  • Är adaptern ansluten till rätt serieport? Vissa datorer har portarna felmärkta.
  • Är seriella portar på datorn korrekt konfigurerade?
  • Inaktivera Microsoft ActiveSync.
  • Titta igenom Ross-Techs sida om särskilda konfigurationsinställningar som kan vara nödvändiga för ditt fordon:
    http://www.ross-tech.com/vag-com/issues.html
  • Om du har problem med VCDS när använder en bärbar dator på batteri så kan du testa att istället använda en korrekt A/C-adapter-sladd. Om du fortsatt upplever problem trots att den bärbara datorn är ansluten med en A/C-adapter-sladd så kan du testa att låta datorn tömma batteriet och stänga av sig. Starta sedan datorn med sladd och försök använda VCDS. 

VCDS kommunicerar men beter sig instabilt
Diagnostiska protokoll kräver en viss grad av realtidssvar från diagnostisktverktyget. Andra program och tjänster kan förhindra VCDS från att leverera svarstider som protokollen kräver. Vissa styrenheter är känsligare än andra.
Kontrollera följande:

  • Se till att du använder den senaste versionen av VCDS. Om du har några andra program som körs, stäng ner dessa. Om du har något/några av följande program aktiva på datorn så stäng av det/dem:
  1. Virus Scanner
  2. Schemaläggaren
  3. Microsoft Active-Synch
  4. Fast-find
  5. Vissa Novell Netware nätverksdrivrutiner 
  6. Canon "Multi" multifunktionsskrivare/scanner programvara
  7. Power Management - vissa bärbara datorer är notoriskt svårt, prova att köra den bärbara datorn på nätström!
  8. Logitech QuickCam - tjänsten i Task Manager heter "lvprcsrv.exe"

Tillagd i varukorgen